#LBA 3


Dziś kolejne, nieplanowane, już trzecie LBA, do którego nominowała mnie Kludia wpadajcie do niej, czytajcie, komentujcie :) A teraz przechodzę do pytań :)

1.Co natchnęło cię do napisania bloga?

Chęć pisania własnej historii, kierowanie losem bohaterów. Emocje. Pisałam dużo opowiadań wcześniej dla siebie. Zawsze jednak bałam się je komuś pokazywać, uważałam że są słabe, bałam się krytyki. W końcu stwierdziłam, że może spróbuję pisać ff i "anonimowo". Bo właściwie nikt z moich znajomych czy rodziny nie wie, że piszę. I tak to się zaczęło.

2.Spełniło się jakieś twoje marzenie? Jak tak to jakie?

Samo się nie spełniło, ja je spełniłam :) Do tej pory miałam raczej takie małe marzenio-cele. A za kilka tygodni spełnię moje największe marzenie, nie mogę się doczekać ^.^

3.Co lubisz w sobie?

Już w jednym LBA odpowiadałam na to pytanie, więc pozwolę sobie przekleić ten tekst:
"Może nie kocham, ale lubię: jestem patriotką. Uwielbiam śpiewać piosenki patriotyczne, uczestniczyć w marszach niepodległościowych i różnych wydarzeniach związanych np. ze świętem 11 listopada. Po prostu, czuję ogromną wdzięczność wobec tych wszystkich ludzi, którzy walczyli po to, żebym miała dobre życie. Żołnierze, cywile, którzy zginęli te kilkadziesiąt lat temu, wiedzieli, że ich najbliżsi nie przeżyją. Umarli w walce za wolną Polskę, za przyszłe pokolenie, za ludzi których nawet nie znali. To jest takie piękne! Historia naszego kraju jest bardzo burzliwa, rozbudowana i pełno w niej prób zniszczenia Polaków. Mimo tłumienia buntów, prób wynarodowienia, rozbiorów nie poddali się. Walczyli też...dla mnie. Z tyłu głowy ciągle mam świadomość, że dzięki tym ludziom teraz mam tak wspaniałe życie. Jestem dumna z tego, że jestem Polką. Oczywiście ten kraj ma różne swoje niedociągnięcia, paradoksy i nieprzyjemne sytuacje (polityka). Ale i tak, cieszę się, że mieszkam w takim kraju, wywalczonym przez Takich ludzi."

4.Jakich ludzi nie lubisz?

Fałszywych i tych co kopiują czyjeś pomysły. Te dwie rzeczy w sumie się trochę zgrywają. Kiedyś w LBA też pisałam o fałszywych ludziach : "Udawanie kogoś innego, obgadywanie swojej "najlepszej przyjaciółki" , kłamanie w żywe oczy. Zdecydowanie tego nie cierpię. Nie wymagam, żeby ludzie mnie lubili, kochali i co tam jeszcze, ale wymagam żeby byli ze mną szczerzy, w ten sposób wyrażając szacunek. A uważam, że szacunek należy się każdemu."  a jeśli chodzi o brak oryginalności, to wręcz nie cierpię, jak ktoś mi kradnie pomysły i przywłaszcza je sobie. Trochę kreatywności i pomyślunku jeszcze nikomu nigdy nie zaszkodziło. Grrr...

5.Co sądzisz o moim blogu?(haha musiałam) Czytasz go w ogóle?

Czytam, czytam. Tylko ostatnio miałam ciężki tydzień i nie miałam kiedy wpaść. natomiast na pewno nadrobię najbliższe rozdziały i opinię zostawię w komentarzu ;)

6.Co byś zrobiła jakbyś zobaczyła jakieś laski, które znęcają się nad jakąś osobą?

Ach, to jest taki specyficzny rodzaj pytania. Bo wiadomo, że teraz wszyscy powiedzą "Jasne, że bym pomogła!" , "Oczywiście, nie mogłabym przejść obojętnie". Często zgrywamy bohaterów, a tak naprawdę, gdyby doszło do takiej sytuacji to nie wiemy co byśmy zrobili. Osobiście nigdy nie byłam w takiej sytuacji. Nie mam pojęcia, jakbym się zachowała. Czy bym spanikowała? A może jednak zachowała zimną krew? Nie wiem. Ale mam nadzieję, że nie potrafiłabym przejść obojętnie. Mam nadzieję.

7.Lubisz pomagać ludziom? Jak tak to w jaki sposób?

Lubię, najbardziej ten uśmiech na twarzach ludzi. Lub inne małe gesty wdzięczności, której się nawet nie oczekuje :) Mimo wszystko w pomaganiu nie chodzi o to, żeby się chwalić, więc nie będę tu przybliżać, jednak chciałam przy okazji powiedzieć coś ważnego. Ostatnio na Wosie pani nam czytała statystyki. Okazało się, że 4 miliardy ludzi żyje w nędzy. Co to znaczy? A to, że żyją za dwa dolary dziennie. Ta liczba mnie przeraziła. Na świecie jest trochę więcej niż 7 miliardów, oznacza to, że ponad połowa ludzi nie ma za co żyć i ledwo wiąże koniec z końcem. Pomyślcie, jakby teraz każdy pomógł jednej takiej osobie, jak by się zmniejszył ten odsetek ludzi. Warto o tym myśleć na co dzień. To, że ja mam i żyję w bogatej Europie, nie znaczy że inni mają. Starajmy się pomóc choć jednej osobie. Każdy z nas może się przyczynić do zmiany świata na lepsze, choć w małym stopniu!

8.Czy szczerość ma dwie strony medalu?

Zależy, jak na to patrzeć. Jeśli chodzi o szczerość i bycie fałszywym to oczywiście, że tak. Niejednokrotnie, już na takich ludziach się przejechałam. Natomiast jeśli mówić o szczerości, jako o pozytywnej cesze to moim zdaniem ma tylko jedną :)

9.Masz IBF/IF ? Wierzysz w takie przyjaźnie? Nie boisz się że wygada coś/zdradzi cię?

Nie mam internetowej przyjaciółki. Mam przyjaciółkę, którą znam od dziecka, kilka lat temu przeprowadziła się do innego kraju. Teraz bez sieci i dostępu do wi fi to ani rusz. Utrzymujemy nadal świetne kontakty, choć bywa ciężko, to w końcu tysiące kilometrów. Natomiast to jest zupełnie co innego niż taka osoba poznana w internecie ;) Chociaż chętnie bym doświadczyła takiej relacji ;)

10.Czyje blogi polecasz?

Ach, ech, och, no wszystkie. Asia, Asiax2, Madzia, NiktWażny, Szymcia i Andrejka, Daga, Paula, Alex i również jej stary blog Alexx2Huncwotka (skończone opowiadanie), Kaja, Julita Laska, Zuzia ( nadrabiam rozdziały! ), Klaudii ( tak twój xd). Kolejność jest przypadkowa, a więc proszę się nie sugerować xD Jeśli chodzi o opowiadania to wszystkie jakie w tej chwili czytam :D

Wybaczcie, ale tym razem nikogo nie nominuję :D Ach tyle tych LBA, normalnie po co komu Q&A nie Daga? xD Dziś napisałam poniedziałkowy rozdział, także zapraszam wszystkich! Oczywiście w poniedziałek. Nie zapomnijcie zostawić pod nim komentarza, bo uwielbiam je czytać. Widzimy się mam nadzieję, za dwa dni ;*

Asieneczka Lia

2 komentarze:

  1. Ehh...ludzie na tych wszystkich blogach są tacy mądrzy, tacy dojrzali. Sposób w jaki się wypowiadają jak i w komentarzach tak i w opowiadaniach jest nad wyraz dojrzały. Przy tych wszystkich ludziach (tak przy was blogerki) czuję się taka...głupia ( nie ważne że już wiele osób mi to mówiło hahahah nie wnikajcie ) może nie głupia tylko ...hmm no nie wiem...taka...inna? niedojrzała? niemądra? nie potrafię znaleźć określenia...A teraz podsumowywując zwalę winę na mów wiek (taaa hot 14)haha. Jestem zadowolona z odpowiedzi na moje pytanka ;* <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ty wygadujesz? :) Każdy inaczej dojrzewa, ale to nic nie przekreśla. Wszystkie piszemy, jak potrafimy najlepiej, a nie którym się to podoba innym nie :) Ja lubię Twoje opowiadanie, więc nie wiem o czym mówisz :) Także uśmiech na twarz i nie jesteś głupia ;*
      Dziękuję <3

      Usuń